Monday 9 June 2014

Tabahlah Duhai Hati.......

Pernah tak korang tengok Tv ke baca paper ke tengok orang buang baby kat merata tempat pastu terdetik dalam hati korang, " Bodohnya! kalau taknak bagilah aku??? " Okay honestly saya selalu kata camtu tiap kali tengok baby kena buang atau kena dera. Ade orang berdoa tiap-tiap hari nak zuriat, nak anak, ada orang pulak, senang sangat nak dapat anak, tapi disia-siakan. Alangkah bodohnya! Anak tu kan amanah dari Allah S.W.T, bukan semua orang diberi kesempatan untuk diberi nikmat mengandung, melahirkan dan membesarkan anak-anak. Bagi saya orang yang dapat menikmati semua tu,alangkah untungnya mereka.
Harini saya dah delay period 8 hari tapi semalam check upt dapat result negative.
Memang dah bulatkan hati, apa pun resultnya saya kena redha. Maybe Ovulation saya lambat kot, sebab tu Period saya lambat atau faktor hormon atau mungkin juga belum ada rezeki nak dapat anak lagi. Tapi bila tengok muka incik husband yang sanggup bawa saya ke Guardian malam tu semata-mata nak beli UPT memang rasa macam nak nangis. Pagi tu masa saya cakap negative, dia senyap je pastu dia cakap ala sabar je nanti ada la rezeki kita nak dapat anak. Serius, memang rasa nak nangis tapi cakap kat diri sendiri, jangan nangis mungkin Allah tengah uji kami Suami Isteri. Adik dengan Mak saya pun macam mengharap sangat untuk dapat cucu dan anak saudara tapi diorang tak pernah mendesak. Kata-kata semangat tak putus-putus diberikan untuk saya. Saya harap saya cukup kuat, cukup tabah, untuk harungi ujian ini. Semoga satu hari nanti, Allah lapangkan pintu rezeki untuk saya, amin...

11 comments:

  1. salam..
    ada try makan asid folik tak..? saya amalkan asid folik, alhamdulillah 1 1/2 thn kawen dpat anak-1.. skrg tgh pregnant anak ke-2, lepas makan asid folik jugak.. menjadi pada saya, mungkin menjadi pada awak jugak =D

    ReplyDelete
  2. wsalam, sblm ni makan, tp mmg xde rezeki kot, pnh mkn jus delima, shaklee, pun xde... skrg tgh amal minum air dari buah zuriat, tu yg lmbt period ni huhu... hrp ade rezeki

    ReplyDelete
  3. Hi Ain,

    Jangan putus asa. Teruskan berusaha medically and traditionally.
    Use OPK, BBT.
    Ubah cara makan.
    Saya pun masih berusaha lagi. :-)

    ReplyDelete
  4. Hye zarith, Insyallah,still usaha dan doa, hrp ade rezeki kami

    ReplyDelete
  5. tak per yunk.. i pernah lewat 2 minggu.. ingatkan ada la rezeki..
    tapi allah lagi tahu.. so masih berusaha kearah itu.. kita sama2 doa ekk..
    amin

    ReplyDelete
  6. tulah, sy rse maybe faktor hormon kot, tkpun O lambat, tp honestly mmg hrp sgt ade huhu

    ReplyDelete
  7. Allah perencana terbaik..yakin yang Allah sedang memberi agenda atas semua ni...insyaa Allah.. saya sekrang pon sedang mengharap tuk cahaya mata kedua.. walaupon rasa diri ni subur.. tapi Allah masih belum mengizinkan ianya berlaku lagi.. kite bersangka baik jer kan..saya akan doakan tuk awak yer...amin... :)

    ReplyDelete
  8. Askum. hye sis.. visiting and BW here. Situasi kite sma la.. da lewat seminggu, ingat kn de harapan.. rupenye -ve lg.

    chaiyok2..;)

    ReplyDelete
  9. insyaALLAH..jgn berputus asa dan berdoalah.sesungguhNya DIA yang maha mengetahui yang mana terbaik buat kite..

    ReplyDelete
  10. Tq NFAM & Salmizah :) Doakan sy dimurahkan rezeki utk menimang cahaya mata pertama sy ye...Amin

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.