Tuesday 6 May 2014

Hanya mampu mendengar........

Salam & Hye,
Setiap manusia dalam dunia ni memang takkan lari dari masalah. Setiap orang ada cerita tersendiri. Allah tu Maha Adil, Maha mengetahui.Kita sebagai manusia memang tiada yang sempurna, ada kelemahan dan kekuatan masing-masing. Kadang-kadang kita tengok orang tu nampak happy 24/7 tapi mungkin di satu sudut yang kita tak nampak dia sebenarnya bersedih. Kadang-kadang kita hanya boleh mendengar tapi tak mampu nak buat apa-apa bila dengar masalah orang lain.
macam situasi saya sekarang. Saya hanya mampu mendengar masalah one of my best friends, tapi tak mampu nak buat apa-apa untuk tolong dia. It's too complicated dan walaupun saya nak sangat tolong dia tapi saya sedar saya sebagai orang luar memang tak boleh nak masuk campur dalam urusan dia. Hopefully bila saya jadi seorang pendengar yang sentiasa ada untuk dia, sedikit sebanyak boleh kurangkan beban dia. I hope so T.T saya percaya setiap apa yang berlaku ada hikmah yang tersembunyi. If she heard me, saya nak dia tahu please be strong my dearest friend, Insyallah dengan kesabaran akan ada ganjaran yang kita tak tahu dan hopefully everything will be ok. I'll be there for you if you need anything and the door are always open for you.

 till then xoxo

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.